mandag 16. juni 2008

Male eller vente?

Nå, er flisene lagt, så til torsdag skal alt arbeidet med kjellerstue/gang ferdigstilles, det skal bli så godt! Det er blitt veldig fint, og jeg er godt fornøyd med resultatet. Må bare male ett strøk til, selvom vi egentlig kanskje burde vente pga at treverket trekker seg litt sammen siden det er helt nytt.

Jeg har jo innredet stuen der nede i hodet mitt flere ganger, og jeg ser for meg akkurat hvordan det skal bli. Men, i dag slo bomben ned i heimen, mannen jeg deler seng med liker IKKE sofaen jeg ønsker meg... Han vil heller ha en sort skinn-sofa som jeg synes er ubehagelig stygg(jeg overdriver litt når jeg er misfornøyd og sur)!


Ååååå, jeg vil jeg vil jeg vil ha den sofaen!!! Den er dyr, men den er fin! Vil ikke ha sort som på bildet, men den brune i fargen cigar.VS


Den sofaen han liker lingner litt på denne....

Jeg er sånn at jeg heller sparer litt penger og kjøper noe jeg virkelig ønsker meg, enn å kjøpe noe sånn halvveis som jeg ikke blir helt fornøyd med.
I førsten da vi bodde sammen så hadde vi det sånn at han valgte en ting, så valgte jeg det neste (osv osv), dere kan tenke dere hvor fint det ble med den blandingen... Helt kræsj, og ingenting av det vi kjøpte så egentlig fint ut, for nesten ingenting passet sammen.

Så Petter; den fellen skal vi ikke gå i igjen!

Til helgen skal vi i bryllup, og i dag har jeg vært ute og kjøpt kjole, sko og veske. Jeg har skikkelig sko-dilla, er så morsomt å handle sko, så jeg kjøper skoene først, også finner jeg kjole som passer til skoene :) Ikke alltid like lett å gjøre det på den måten, men det er så utrolig mange fine sko der ute som bare venter på å få bli med meg hjem!
ha en fin uke alle sammen

6 kommentarer:

mali-mo sa...

Hehe, jeg ser for meg deg som løper fra butikk til butikk for å finne noe som passer til skoene ;)

Her hos oss har vi heldigvis ikke hatt de store kontroversene når det gjelder innredning. Mali-mo mannen har god smak syns jeg hehe, dvs ganske lik min. Også er han lett å overtale ! (hjernevasket?) Nei, men han er ikke så veldig opptatt av interiør, men plutselig fatter han stor interesse for en detalj jeg ikke har tenkt på, så vi jobber bra ilag. Tror faktisk ikke han hadde kommet på å tenke på en sofa modell sjøl hehe, hadde nok ikke vært i tankene hans i det hele tatt.

Får håpe du får drømmesofaen din. Vi kjøpte oss ny sofa ifjor, den var RÅDYR men vi er begge glad for at vi valgte den (selv om alle sa vi burde kjøpe på IKEA pga vaskbare trekk&gullungen...). Men vi måtte sitte vondt et halvår mens vi sparte da..Lykke til med innredningen!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Oups, ingen lett sak, dere får komme frem til en sofa som begge kan leve med. Her er det ikke så my innvendinger fra den mannlige kanten , så han er glad han har en sofa i det hele tatt hihi.Jeg og har skodilla, gøysi!
Tudelu~

Rosa sa...

Eg er tilbøyelig til å syns at den andre sofaen var ganske fin òg, eg. Ha så lyst på ein slik med sjeselong (eh....ordbok, anyone?) sjølv,nemlig :)

Men din var heilt klart lekker, den òg. Håpar de klarar eit kompromiss - gjerne eitt som ikkje går på bekostning av heilheita.

Lukke til! :)

Anita sa...

Rødme* Men jeg synd faktisk hans sofa var finest jeg!! Tror den hadde vært kjempefin i muldvarp farget stoff!! Heldigvis er min mann som regel med på mine valg!! Kos deg videre!

Midnattsola sa...

Begge sofaene var fine, syns jeg...Lurer på hvordan den du liker er å sitte i? Har du prøvesittet en sånn? Ligner på noen jeg har prøvd, og de var ikke "kosesofaer" akkurat; derfor lurte jeg. =) Selv liker jeg ikke å SITTE i sofaer,- men VELTE meg, helst i fanget til gubben; så for meg er drømmen en chaiselonge i stoff. Håper dere finner en begge liker til slutt!

Helene sa...

Koselig blogg du har! :) Må si at jeg også definitivt heier på din mann i sofakonkurransen. :)