torsdag 16. oktober 2008



Noen ganger lurer jeg på om jeg strever litt for mye for å få det fint, ryddig og spesielt hjemme!


I mitt hode skal nemlig huset mitt være ryddig, stilig og ikke minst unikt og ikke som hos andre. Jeg liker det hvis venner og kjente kommer inn i mitt hus og beundrer tingene mine... (dette hørtes bedre ut når jeg sa det lavt for meg selv enn når jeg nå sitter og leser det:))


I mitt tilfelle blir det nesten en besettelse - jeg MÅ ha det spesielt.... Og sånn som det har sett ut her nå i det siste så har det virkelig ikke sett ut som det gjør i andre hjem....



Huset har stått på hodet!!!


I jakten på å finne det perfekte så har det blitt stikk motsatt.

Oppussing, innkjøp av lopper/finn.no-ting og ommøblering har opptatt tiden min i det siste. Det tar nemlig veldig mye tid å finne ting som skal pusses opp for å bli ganske så annerledes og unikt. Og det blir veldig rotete!


Når jeg blir ferdig med denne oppussingsperioden skal jeg nyte å ikke ha noen prosjekter på en stund. Ihvertfall ikke de store prosjektene... Jeg skal kose meg med barna og familien min, det nye hobbyrommet mitt, og jeg skal nyte å pynte opp til jul(det er ikke så lenge igjen) ! Da skal det ikke være andre prosjekter enn kakebaking, julegavepakking og lage julegaver med Jonathan - og DET gleder jeg meg til :)



Men, det er enda litt igjen før vi er helt ferdig, men om en uke fra nå så håper jeg at det bare er "stæsjet" som gjenstår, og det er jo bare moro! Jeg har ikke klart meg uten min kjære finn i dag heller, og han lurte meg i fella igjen, så i morgen skal jeg på tur for å hente det siste finn-funnet mitt (jeg lover på tro og ære at det kal bli en laaaaang stund til neste gang).



Her kommer noen bilder av tingene som skal inn på lille snuppelure sitt rom! Det er så å si ferdig - bare utlufting igjen før hun skal flytte for seg "selv".








Jonathan sitt rom er også nesten ferdig. Gjenstår listing langs gulv og rundt vindu/dør.



I dag har jeg sydd trekk til puta på slagbenken vår, ser veldig bra ut :) Det har tatt sin tid, men var gjort på 30 min når jeg først kom i gang.

Kjøpte også tv-benk i går, er en gammel skjenk, men den var liten og nett, så den passet under tv. Tror jeg blir fornøyd med den!



Bilde fra finn.no

Her er en liten bit av skjenken.



Dette var ikke ment som klaging, men til alle dere som har vært i hjemmet mitt i det siste og tenkt: "Går det an å ha det å rotete" (ref: min mamma) .
Ja, det går an, men jeg håper jeg går bedre tider i møte når vi blir helt ferdig med oppussingen! Og da... håper jeg dere kommer på besøk og kan slå dere ned i eller ved siden av noen fine oppussede og spesielle møbler!

Ha en fin fredag :)

Ingen kommentarer: