fredag 21. mars 2008

For et (nydelig) vær....

Da er vi hjemme fra påske-fjellet, etter noen strålende flotte dager med aking, ski og frosne tær.
Gammeldags påskeferie er godt, og det å ikke ha tv for en periode er enda bedre! Været var stort sett bra, det snødde, var sol og mellom 2-10¤ minus.


Da vi kom hjem lå disse herlige skapningene og ventet på meg hos naboen. Pent pakket inn, lå de tålmodig og ventet på å bli pakket opp. Tusen, tusen takk for fine kaniner Anitas, de er utrolig søte!

Har forresten min egen lille påske-kanin også, den vakreste i verden!!!


Og i tillegg har vi egen dj i baksetet, han byr på alt fra "hjulene på bussen" til "Postmann Pat" og "Blåbærvisa".
Men, vi skulle jo engentlig reist på hytta på sørlandet i går, men etter en telefon til mine innesnødde svigerforeldre, fant vi ut at det er best å bli hjemme. Det er kommet ca 1m med snø det siste døgnet. Så da blir det påske-egg jakt her hjemme i stede, og forhåpentligvis så kommer svigermor og svigerfar seg hjem fra hytta, så vi kan tilbringe dagen sammen med dem i morgen.


Hadde jo ikke pyntet huset noe særlig fordi vi ikke skulle være hjemme, men i går kveld så satt jeg meg ned og ordnet med noen påske-egg til å henge på "treet" i stua.
Blåste meg gul og blå for å få noe å male på, lenge siden jeg har malt påske-egg!
Malte ikke, men brukte servietter og decoupage-lakk. Skikkelig moro :)

Her er et nytt bilde av påske-pakkene, ferdig innpakket. Gleder meg til å gå på jakt i morgen. Håper gavene bli satt pris på.
Laget også noen påske-pakker til oldeforeldrene til barna. Jeg synes det er utrolig moro å sette sammen blomsteroppsatser, og jeg liker å bake boller, så da ble det blomster og boller :)

1 kommentar:

Mia sa...

Ja, det har jo kommet en del snø i påsken, og Sørlandet ser ut til å ha fått en god del. Her hos meg (Østlandet) er det litt snø og veeeeldig kaldt. Så nå håper jeg bare på litt mer vårlige tegn og temperaturer...

Takk for hyggelig besøk og kommentar i bloggen min. Koselig å ha funnet din også. Fortsatt god påske!