lørdag 5. april 2008

Oppussing av gang/hall....

Nå skal vi endelig gå i gang med å pusse opp nede, og jeg gleder meg noe veldig :)
En kort beskrivelse av hvordan det ser ut nede: helt forferdelig!! Og da overdriver jeg ikke i det hele tatt.
På gulvet er det et mosegrønt vegg-til-veggteppe, vi har en lysebrun skinn skyvedør og en nydelig mørkegrønn Jøtul-vedovn - men, siden vi er stinne av gryn, og ikke har noe bedre å bruke pengene på så velger vi å pusse opp dette nydelige rommet ;)

Her er noen av planene for hvordan vi skal ha det nede:
- Taket, ferdigmalt panel
- Vegger, ferdigmalt hvit panel "Perlestaff"
- Gulv, forskjellige nyanser av "liksom" marmor
- Store glassdører som skiller gang og Tv-stue

Er veldig usikker på gulvet, tror jeg må sette meg ned og se litt i interiørblader for å bli helt sikker på at vi velger riktig.
Det er faktisk ikke så lett, er så mye fint! Hadde liksom lyst på et litt røft gulv, men finner ikke de rette flisene. Også ville jeg egentlig også ha litt røff panel, i kontrast mot kakkelovnen, men det var heller ikke så lett å få tak i uten at det blir veldig dyrt!

Men, det blir nok bra, håper jeg ihvertfall :)

Siden jeg ikke har noen nye bilder å vise, så ble nok dette et litt kjedelig innlegg.... Men men, kan ikke være like spennende hver gang?!

2 kommentarer:

tinemor sa...

Så spennende med oppussing. Gleder meg til å se hvordan det blir.
Ta bilder nå , før dere begynner, så har du før og etterbilder!
Stolene dine ble kjempefine!!!

Anita sa...

Det blir sikkert kjempe flott! Selv har vi fliser i mrøkegrått i gangen og det er pent og også kjempepraktisk, ingen ting som synes pådet! Gleder meg til å få se resultater! Ha en strålende uke! KLem!